Strona główna Parafia Fotogalerie 2014 rok "Radni" w Szczyrzycu (10.05.2014)
Fotogalerie - "Radni" w Szczyrzycu (10.05.2014)
Minęły dwa lata z trzyletniej kadencji Duszpasterskiej Rady Parafialnej naszej parafii. Spotkaliśmy się osiem razy (dwa spotkania nadzwyczajne, trzy zwyczajne, dwa opłatkowe z członkami Akcji Katolickiej, jedno wyjazdowe). W tym czasie Rada pomniejszyła się o dwóch członków (o. Nikodem Buczek OCist i s. Ignis Flis CSSJ), którzy oddelegowani zostali pełnienia obowiązków poza parafią. Obecnie skład Rady tworzy 26 osób. Od zeszłego roku planowaliśmy spotkanie, które miało być nie wpisaną w sztywne ramy protokołu możliwością swobodnej rozmowy poza terenem parafii. Udało się ten plan zrealizować w dniu 10 maja br. Staraniem o. Wincentego Zakrzewskiego OCist – proboszcza parafii, byliśmy gośćmi klasztoru Cystersów w Szczyrzycu (niespełna 50 km od Krakowa!). Przepięknie położone w Beskidzie Wyspowym zabudowania Opactwa (fundacja z 1234 roku), na terenie parafii pw. NMP Wniebowziętej i św. Stanisława BM (diecezja tarnowska), tonące wśród kobierca rozkwitającej i pachnącej zielni stały się na kilka godzin naszą „salą obrad”. Matka Boska Szczyrzycka, której wizerunek znajduje się w prezbiterium klasztornego kościoła, modliła się z nami podczas Mszy św. sprawowanej przez naszych duszpasterzy (o. Wincentego i o. Macieja). Przewodnikiem po opactwie był o. dr Ignacy Rogusz OCist, który nie tylko opowiedział o miejscu i oprowadził po muzeum, ale pozwolił zajrzeć „tu i tam” (gospodarstwo rolne związane z hodowlą bydła) i o. Szymon Warciak OCist – przeor szczyrzyckiego klasztoru. Zachęceni opowiedzianą przez o. Ignacego legendą, odwiedziliśmy „Diabli Kamień” (skalny pomnik przyrody) i położoną przy nim pustelnię (nieczynna od 1997 r.). Po powrocie posilaliśmy się w ogrodzie klasztornym kiełbasą z grill’a i słodkim deserem przygotowanym wcześniej przez uczestniczki spotkania. Atmosfera modlitwy, miejsca i wiosennej pogody sprzyjała rozmowom, wymianie poglądów, pozwalając na integrację grupy do planowanych zadań Rady. Widoki na mieniące się zielonością „górskie wyspy” (Ciecień, Księża Góra), zabytkowe bryły klasztornych zabudowań i Sanktuarium wzmacniały nam siły. Na koniec pobytu w „gościnnych progach” szczyrzyckiego opactwa, odmówiliśmy koronkę do Miłosierdzia Bożego, po której opuściliśmy Gospodarzy. W drodze powrotnej do Krakowa zwiedziliśmy czternastowieczny zamek w Dobczycach (restauracja trwa od 1960 r.), skąd zachwycał widok na miasto oraz sztuczny zalew Jeziora Dobczyckiego, spiętrzonego na Rabie zaporą oddaną do eksploatacji w 1986 r. W wyjazdowym spotkaniu Rady wzięły udział osoby towarzyszące, w tym goście z metropolii gnieźnieńskiej niosące relikwiarz św. Wojciecha w procesji z Wawelu na Skałkę w dniu 11 maja br. Tekst i fot.: Tomasz Ciupak.